Pomoc & FAQ

Darmowe Webinary
Porady Sky-Shop
Pierwsze kroki w Sky-Shop.pl

Jak skonfigurować remarketing dynamiczny w Google Ads?

Remarketing dynamiczny w Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły stronę sklepu.

Aby skonfigurować remarketing dynamiczny w Google Ads należy najpierw ustawić przesyłanie parametrów niestandardowych, które informują, jakie produkty były odwiedzane przez użytkowników.

W Sky-Shop.pl ta funkcja jest realizowana za pomocą śledzenia Google Analytics. Opcja jest możliwa do włączenia z poziomu menu w sekcji Integracje - > Narzędzia Google - > Konfiguracja konta Google analytics - > Google AdWords (Remarketing).

 

Do poprawnego działania funkcji konieczne jest posiadania skonfigurowanego śledzenia Google Analytics oraz połączenia konta Google Analytics z kontem Google Ads.

1. Po włączeniu funkcji w panelu administracyjnym sklepu, skonfiguruj wymiary niestandardowe, których śledzenie już znajduje się w kodzie strony.
Wejdź w Google Analytics -> Administracja -> Niestandardowe definicje -> Wymiary niestandardowe.

Następnie dodaj wymiar niestandardowy o nazwie: ecomm_prodid,
Zakres: działanie, Aktywny.

Dodaj wymiar niestandardowy o nazwie: ecomm_pagetype,
Zakres: działanie, Aktywny.

Dodaj wymiar niestandardowy o nazwie: ecomm_totalvalue,
Zakres: działanie, Aktywny.

WAŻNE: wymiary niestandardowe trzeba dodawać dokładnie w tej kolejności. Jest to niezbędne do ich poprawnego działania. Nie może być też wcześniej dodanych innych wymiarów niestandardowych ponieważ wymiary remarketingu dynamicznego musza zajmować indeks: 1-3 w wyżej wymienionej kolejności.

2. Następnie powiąż wymiary niestandardowe z Atrybutami dynamicznymi.
Wjedź w Google Analytics -> Administracja -> Definicje list odbiorców -> Atrybuty dynamiczne.

Kliknij w "+ Nowy artybut", a następnie skonfiguruj.

Rodzaj działalności: Sklep

Widok danych: trzeba wybrać używany widok danych (domyślną nazwa to: Wszystkie dane witryny, natomiast można użyć własnej)

Konto docelowe: wybrać konto Google Ads na które mają być przekazywane inforamcje

Kliknąć: "Dalsze kroki"

Identyfikator produktu: ecomm_prodid

Typ strony: ecomm_pagetype

Łączna wartość: ecomm_totalvalue

Po uzupełnieniu informacji kliknij – Zapisz.

Mikołajkowa promocja - Do końca promocji pozostało dni godzin minut sekund
Najbliższy webinar: Dropshipping od A do Z. Jak otworzyć sklep internetowy bez magazynu?