Jak zmienić nazwy i kolory statusów zamówień?

Każdy zakup Klienta, po zatwierdzeniu w koszyku, pojawia się na liście zamówień w panelu administracyjnym, gdzie można nim zarządzać, zmieniając status w zależności od etapu jego realizacji. 
Dzięki możliwości ustawiania statusów zamówień możesz informować siebie i Klienta o przebiegu danego zamówienia.

Domyślnie w sklepie dostępne są następujące statusy zamówień:

  • Nowe.
  • Oczekuje na realizację.
  • Spakowane.
  • Wysłane.
  • Gotowe do odbioru.
  • Anulowane.
  • Anulowane przez obsługę.
  • Nieodebrane.
  • Zwrócone.

Może się jednak zdarzyć, że konieczna jest modyfikacja nazw statusów lub, w przypadku korzystania z innej wersji językowej sklepu, zmiana automatycznego tłumaczenia.

W sklepie są dwa typy statusów – anulowane (ich wybranie przywraca zamówiony asortyment do magazynu) oraz obsługiwane (oznaczające produkty znajdujące się w zamówieniu jako niedostępne w magazynie). Nie zalecamy edycji nazw statusów anulowanych na obsługujące i na odwrót, może to powodować problemy z prawidłowym rozliczaniem asortymentu w sklepie. 

Statusy z grupy anulowanych znajdziesz pod przyciskiem pomocy w poniższej sekcji.

1

W celu edycji lub dostosowania statusów zamówień należy wejść w sekcję Zamówienia -> Konfiguracja zamówień -> Kolory/Statusy.
W tym oknie zobaczysz wypisane w sklepie pozycje, które są lub mogą stać się statusami (1).
Przyciskiem aktywności można uruchomić lub wyłączyć wybrany status (2), poniżej znajduje się pole do określenia nazwy statusu (3).
Kolejną dostępną w tej sekcji opcją jest wybór koloru statusu (4).
Opcją „Przywróć” (5) możesz przywrócić domyślne ustawienia kolorów statusów w sklepie.
Po dokonanych zmianach pamiętaj o ich zapisaniu (6).

Opcja „Przywróć” ma tylko wpływ na ustawienia kolorów, nie przywraca ona nazw statusów do stanu domyślnego.

Rezultat

Po dostosowaniu statusu jego nazwa i kolor będą się wyświetlać przy zamówieniu, na którym zostanie on ustawiony

Czy ten artykuł był pomocny: