Jak zintegrować sklep z Google Merchant Center?

Dzięki integracji z Google Merchant Center możesz przekazywać asortyment z własnego sklepu do tej usługi za pomocą aktualizowanego pliku.

Ten poradnik dotyczy konfiguracji Google Merchant Center. Jeśli korzystasz z nowej wersji Google Merchant Center Next, przejdź do tej instrukcji.

1

Konfigurację rozpocznij od zdefiniowania pliku produktowego generowanego przez Twój sklep, który będzie wykorzystywany przez usługę Google Merchant Center.

W tym celu przejdź do sekcji Integracje -> Porównywarki cen i opinii -> Google Merchant Center.
(1) W tej sekcji uruchom integrację.
(2) Zdefiniuj, jak często ma być aktualizowany plik produktowy generowany przez sklep.
(3) Określ czy sklep ma przekazywać do pliku produkty z ilością 0 oraz od jakiej kwoty mają być przekazywane produkty.
(4) Następnie zdefiniuj, czy do produktów ma być przekazywana nazwa alternatywna.
(5) Opcjonalnie określ prefiksy i sufiksy dla nazw produktów.
(6) Ustal dane dotyczące informacji o odbiorze osobistym oraz o przekazywaniu punktów odbioru.
(7) Zapisz link do pliku produktowego, będzie on potrzebny do dalszej konfiguracji po stronie Google Merchant Center.
(8) Po zakończonej konfiguracji zapisz zmiany.

2

W celu wykonania integracji przejdź na stronę Google dla Sprzedawców. Rozpocznij konfiguracje konta Merchant Center, koniecznie użyj do tego istniejącego konta Google. 

3

Zaloguj się na konto Google, a następnie potwierdź warunki korzystania z usługi Google Merchant Center

4

Konfigurując usługę, odpowiedz na pytania dotyczące Twojej firmy, następnie przejdź dalej.

5

Po przejściu formularza kliknij przycisk „Dalej” (1).

6

Przechodząc dalej, podaj adres witryny Twojego sklepu (1), następnie zweryfikuj witrynę poprzez tag HTML (2), skopiuj wygenerowany tag (3) i wklej go do sekcji Integracje -> Narzędzia Google -> Tag weryfikacyjny Google w Twoim sklepie.
Po wykonaniu powyższych kroków kliknij przycisk „Zgłoś witrynę do weryfikacji” (4).

7

Podaj ponownie adres Twojej witryny (1), jeśli została ona poprawnie zweryfikowana w poprzednim kroku, poniżej zobaczysz informację o jej weryfikacji (2).
W celu przejścia dalej kliknij przycisk „Zgłoś prawa do witryny” (3).

8

Zobaczysz komunikat o poprawnym zgłoszeniu praw do adresu URL witryny, kliknij przycisk „Dalej” w celu skonfigurowania dostaw konta Google Merchant Center.
Na ekranie konfiguracji dostaw przejdź przez wszystkie trzy kroki ich konfiguracji (1).

9

Po zdefiniowaniu dostaw ujrzysz konfigurację przesłania bazy produktowej do usługi Google Merchant Center.
Wybierz w tym oknie opcję „Dodawaj produkty zbiorczo” (1).

10

Zdefiniuj podstawowe informacje o przesyłanym asortymencie i przejdź dalej (1).

11

W tym kroku podaj dowolną nazwę podstawowego pliku danych (1), a następnie ustal konfigurowanie pliku danych na pozycji „Zaplanowane pobieranie” (2).
Po uzupełnieniu pierwszego pola i zaznaczeniu opcji poniżej przejdź dalej (3).

12

Na ekranie konfiguracji określ nazwę przesyłanego pliku (1), ustal jak często Google Merchant Center ma go pobierać (2), a poniżej określ godzinę jego pobierania (3).
Poniżej określ odpowiednią strefę czasową (4), w polu URL pliku wprowadź URL pliku pobranego z Twojego sklepu, który był widoczny w siódmym punkcie pierwszego kroku tego poradnika.
Po wprowadzeniu zmian kliknij przycisk „Utwórz plik danych” (6).

13

Po utworzeniu pliku danych zobaczysz informację o poprawnej konfiguracji (1).
Teraz możesz przejść dalej (2) w celu wykonania ostatniej weryfikacji konta po stronie Google, co pozwoli Ci w pełni korzystać z usługi Google Merchant Center.

Czy ten artykuł był pomocny: