Jak połączyć sklep z Facebook piksel?

System sklepu posiada wbudowany moduł Piksel Facebooka, który można skonfigurować. Dzięki aktywacji modułu poprzez panel administracyjny sklepu Facebook będzie mógł mierzyć skuteczność reklam. 

Do uruchomienia integracji konieczne jest posiadanie aktywnego piksela Meta, do którego utworzenia wymagane jest konto firmowe na Facebooku.

Jak utworzyć piksel Meta?

1

Przejdź na tę stronę, następnie naciśnij (+) Połącz dane.

Krok 1 - Tworzenie piksela
2

W nowootwartym okienku wybieramy Internet (1) i przechodzimy Dalej (2).

Krok 2 - Tworzenie piksela
3

Wybieramy nazwę swojego piksela, a następnie przechodzimy do Utwórz.

Krok 3 - Tworzenie piksela
4

W tym momencie wybieramy sposób połączenia witryny. Na początek wybieramy opcję Zobacz inne sposoby konfiguracji (1).

Krok 4 - Tworzenie piksela
5

Spośród dostępnych opcji wybierz Konfiguracja ręczna (1) i przejdź Dalej (2).

Krok 5 - Tworzenie piksela
6

W kolejnym etapie pozostaw opcję API konwersji i piksel meta (1) i przejdź Dalej (2).

Krok 6 - Tworzenie piksela
7

W ostatnim okienku konfiguracji wystarczy nacisnąć Zakończ (1).

Krok 7 - Tworzenie piksela

Instrukcję konfiguracji integracji z Facebook API konwersji znajdziesz pod tym linkiem.

8

Teraz pozostało nam skopiować Identyfikator, który można znaleźć w Źródła danych (1) -> Wybór wcześniej utworzonego piksela, w naszym przypadku Sky-Shop (2) -> Ustawienia (3) -> kopiujemy Identyfikator zestawu danych (4).

Krok 8 - Tworzenie piksela

Wprowadzenie konfiguracji w panelu administracyjnym

1

W celu aktywacji Piksela Facebooka należy przejść do sekcji Integracje → Facebook → Piksel Facebooka.
W pierwszym polu należy podać numer ID piksela Facebooka pobrany z managera pixeli oraz włączyć integrację (1).
W kolejnej sekcji należy wybrać zdarzenia, które mają być monitorowane w sklepie przez serwis zewnętrzny Facebook (2).
Po zakończonej konfiguracji należy zapisać zmiany (3).J

Krok 1 - integracja w panelu administracyjnym

Pixel umożliwia aktywację śledzenia następujących zdarzeń:
Purchase (zakup) – potwierdzenia zamówienia,
Lead (kontakt) – wysyłki zgłoszenia przez formularz kontaktowy,
CompleteRegistration – rejestracji nowego klienta,
InitiateCheckout (do kasy) – przejścia do podsumowania koszyka (przejście do kasy),
Search – wyszukiwania w sklepie,
ViewContent – wyświetlania strony produktu.

Przy aktywnym pixelu dla każdej niewymienionej powyżej strony aktywowane jest domyślne zdarzenie PageView.

Czy ten artykuł był pomocny: