Jak wyświetlać najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni przed uruchomieniem promocji? – dyrektywa Omnibus.

Dyrektywa Omnibus weszła w życie 1 stycznia 2023 roku i narzuca na sklepy (również internetowe) konieczność prezentowania dla produktów w promocji, najniższej ceny towaru z ostatnich 30 dni przed uruchomieniem promocji. Ma to na celu wyeliminowanie wprowadzania konsumentów w błąd przez sztuczne zawyżanie cen przed uruchomieniem promocji.


Instrukcja włączenia wyświetlania informacji o najniższej cenie produktu:

1

Przejdź w panelu administracyjnym do zakładki Konfiguracja -> Ustawienia sklepu -> Ustawienia ogólne.

2

Wybierz zakładkę Ceny (1).
W polu Pokazuj najniższą cenę z ostatnich 30 dni wybierz Tak (2).
Kliknij Zapisz ustawienia (3).

Najniższa cena z okresu 30 dni wyświetlana jest dla produktów, które mają aktywną promocję. Dotyczy to ustawionego statusu promocji, wprowadzonej przekreślonej ceny (większej niż aktualna cena produktu) lub ustawionej promocji okresowej.


Jak edytować najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni

1

Przejdź do Produkty -> Lista produktów -> Edycja danego produktu.

2

W polu Najniższa cena/30 dni zobaczysz aktualnie wyświetlaną najniższą cenę.

3

Po kliknięciu edycji tego pola (1), zostanie wyświetlona historia cen produktu, wraz z datą obowiązywania (2).

4

Przycisk Dodaj nową pozycję (1) pozwala dopisać do listy nową cenę oraz datę, do kiedy obowiązywała.
Po kliknięciu należy podać cenę (2), która występowała w produkcie oraz datę, do kiedy ona obowiązywała (3)
Po uzupełnieniu pól, kliknij Zapisz (4).

5

Jeśli dana pozycja na liście jest błędna możesz usunąć ją z listy klikając Usuń.

Pamiętaj, że zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej masz obowiązek dla produktów promocyjnych prezentować najniższą cenę produktu w okresie 30 dni od momentu ustawienia promocji.
Usuwaj pozycje tylko wtedy, jeśli dotyczyły omyłkowej/błędnej zmiany ceny.

Kody rabatowe

1

Tworząc kod rabatowy, możesz ustalić, czy będzie on kodem publicznym (1).
Uruchomienie opcji publicznego kodu rabatowego spowoduje, że przy produktach, w których można zastosować kod rabatowy, pojawi się informacja o najniższej cenie z ostatnich 30 dni przed obowiązywaniem kodu rabatowego. Publiczny kod rabatowy to kod dostępny dla wszystkich klientów (wyświetlany np. na banerze w sklepie lub wysyłany wszystkim klientom).

2

Po aktywacji publicznego kodu na kartach produktowych zostanie wyświetlona informacja o cenie wybranego produktu z kodem rabatowym (1).

Rezultat – promocja okresowa (1) i kod rabatowy (2)

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Czy ten artykuł był pomocny: