Jak skonfigurować wysyłkę zamówień do hurtowni Ikonka?

Moduł wysyłki zamówień pozwala na automatyczną oraz ręczną wysyłkę zamówień do hurtowni, dzięki czemu czas potrzebny na ich obsługę jest znacznie krótszy.

Poniższa instrukcja opisuje obie możliwości wysyłki zamówień (automatyczną i ręczną) do hurtowni Ikonka.

Spis treści:

  1. Konfiguracja wysyłki zamówień.
  2. Jak ręcznie przesłać zamówienie do hurtowni?
  3. Jak sprawdzić status wysyłki zamówienia?

Konfiguracja wysyłki zamówień do hurtowni Ikonka

1

Przejdź do Hurtownie (1) -> Lista zintegrowanych hurtowni (2), następnie edytuj hurtownię Ikonka (3).

Krok 1
2

Przejdź do zakładki Wysyłka zamówień (1).
W tej zakładce wybierz: Wysyłanie zamówień: Automatyczne lub Ręczne (2).
Wprowadź dane dostępowe (login i hasło) do hurtowni (3).
Jeżeli nie jesteś pewny, jakich danych użyć, naciśnij ikonę pytajnika (?)(4).
Po wypełnieniu wszystkich pól, jakie występują w tej sekcji, kliknij Sprawdź połączenie (5).

Krok 2

Automatyczne — dzięki automatycznej wysyłce zamówień do hurtowni, jesteś w stanie w pełni zautomatyzować proces realizacji swoich zamówień. W przypadku wybrania tej opcji możesz skonfigurować, na jakim etapie realizacji zamówienia, ma ono zostać przesłane do hurtowni. Przykładowo, po wpłynięciu zamówienia w sklepie, może ono zostać automatycznie przesłane do hurtowni, gdy klient opłaci zamówienie.
Ręczne — dzięki ręcznej wysyłce zamówień do hurtowni masz pełną kontrolę nad tym kiedy, i jakie zamówienia mają zostać przesłane do hurtowni. W przypadku tej konfiguracji to Ty decydujesz, kiedy ma ono zostać przesłane do hurtowni. Proces ten umożliwia Ci sprawniejsze przesłanie zamówienia do hurtowni, bez potrzeby logowania się do jej panelu, a zamówienie zostanie przesłane bezpośrednio z Twojego panelu administracyjnego sklepu.

3

Jeżeli połączenie zostanie nawiązane poprawnie, otrzymasz komunikat „Połączono!

Krok 3

Gdybyś otrzymał komunikat inny niż „Połączono!„, sprawdź poprawność swoich danych dostępowych — loginu i hasła, w kroku 2.

4

W sekcji „Wiązanie form dostawy” ustaw powiązania form dostaw, pomiędzy sklepem, a hurtownią. Po lewej stronie (1) znajdują się formy dostaw, które zostały przez Ciebie dodane w sklepie, w sekcji Zamówienia -> Formy dostawy, po prawej stronie z listy rozwijanej (2) możesz wybrać formę dostawy hurtowni do powiązania z formą sklepową.

Krok 4

Jeżeli korzystasz z integracji, z portalami sprzedażowymi, koniecznie skorzystaj z powiązania form dostaw w konfiguracji tych systemów. Sekcja ta znajduje się w Integracje -> Portale sprzedażowe -> Powiązania form dostawy. Dodatkowo instrukcja dot. powiązania form dostaw w integracji z Kup na Ceneo oraz Allegro.

5

W kolejnej sekcji tj. „Etykiety kurierskie” możesz zdecydować, czy chcesz generować etykiety po swojej stronie, czy pozostawić tę kwestię hurtowni.

Krok 5

Jeśli zamówienie w momencie wysyłki do hurtowni będzie posiadało wygenerowaną etykietę kurierską (będzie miało zamówionego kuriera) etykieta zostanie przekazana do hurtowni.
Etykieta jest przesyłana w momencie przekazywania zamówienia. Etykiety nie są aktualizowane.
Pamiętaj — wysyłaj etykiety tylko od kurierów obsługiwanych przez hurtownię. Przed zaznaczeniem tej funkcji upewnij się, że masz dopełnione z hurtownią wszystkie formalności umożliwiające realizację przesyłek z Twoją etykietą.

6

DOTYCZY TYLKO AUTOMATYCZNEJ WYSYŁKI ZAMÓWIEŃ. W sekcji Automatyczna wysyłka będziesz mógł skonfigurować — w którym momencie zamówienie ma zostać automatycznie przesłane ze sklepu do hurtowni.

Krok 6

– Istnieje możliwość zdefiniowania dwóch trybów wysyłki, Wysyłaj po (1): zmianie statusu zamówienia, lub po zmianie statusu płatności.

– W przypadku wyboru wysyłki po zmianie statusu zamówienia należy zdefiniować, w którym statusie zamówienie ma zostać przekazane, do hurtowni. Zalecamy, aby to był status ustawiany w momencie, kiedy zamówienie ze strony sklepu jest już potwierdzone, kompletne i gotowe do przekazania do dalszej realizacji. Odradzamy ustawiania wysyłki na statusach „nowe”. W przypadku generowania etykiet we własnym zakresie dobrze jest ustawić sobie przesyłanie zamówienia po zmianie statusu na taki, który ustawiamy po tym jak etykieta zostanie wygenerowana (np. „oczekuje na realizację”).

– Wysyłka po opłaceniu zamówienia spowoduje zlecenie do wysyłki zamówień, których status płatności zmieni się na opłacone. W przypadku zamówień za pobraniem można zdefiniować czy system ma czekać na potwierdzenie zamówienia przez klienta. Jeśli tak — zamówienie zostanie oznaczone jako do wysłania do hurtowni, kiedy klient kliknie link potwierdzający (WAŻNE: ta funkcja będzie działać tylko wtedy, kiedy potwierdzanie zamówień będzie włączone w menu Konfiguracja -> Ustawienia sklepu -> Zamówienia/Rejestracja).

UWAGA: system zapisuje wydarzenie zmiany stanu zamówienia (opłacenie, zmiana statusu) – co oznacza, że, nawet jeśli zamówienie zostanie później edytowane i już nie spełnia warunków wysyłki zlecenie do hurtowni, nadal zostanie wysłane.

7

Ostatnim krokiem w konfiguracji jest wypełnienie danych do faktury (1), zgodnie z informacjami podanymi w hurtowni. Po uzupełnieniu wszystkich pól kliknij Zapisz (2).

Krok 7

Jak ręcznie przesłać zamówienie do hurtowni?

W celu wysłania zamówienia do hurtowni, przejdź do Zamówienia -> Lista zamówień -> Wybierz zamówienia, które chcesz wysłać (1) -> Wykonaj dla zaznaczonych (2) -> Prześlij zamówienie do hurtowni (3).

Ręczne przesyłanie zamówienia do hurtowni

Jak sprawdzić status wysyłki zamówienia?

Po przejściu do Zamówienia -> Lista zamówień, w kolumnie „Wysyłka zamówień” istnieje możliwość sprawdzenia aktualnego stanu wysyłki.

Kolumna - wysyłka zamówień

Po kliknięciu ikonki, we wcześniej wskazanej kolumnie, otworzy się okno, w którym znajdują się szczegółowe dane dotyczące wysyłki.

Szczegółowe dane wysyłki

Po przejściu do Konfiguracja -> Historia -> Wysyłanie zamówień do hurtowni, możesz sprawdzić historię wysyłki zamówień ze sklepu, do hurtowni.

Historia wysyłania zamówień do hurtowni

Czy ten artykuł był pomocny: