Integracja z Allegro daje możliwość masowej publikacji ofert na tym portalu bezpośrednio z poziomu sklepu.
Dzięki tej opcji możesz przekazać masowo asortyment ze swojego sklepu internetowego lub z hurtowni na powiązane konto Allegro.
Ten poradnik dotyczy masowego wystawiania. Pojedyncza publikacja ofert została opisana w tej instrukcji.
Wystawianie aukcji jest możliwe jedynie w przypadku posiadania prawidłowo skonfigurowanej integracji z Allegro.
Instrukcja opisująca powiązanie panelu Sky-Shop z kontem Allegro znajduje się w tym poradniku.
W celu masowego wystawienia produktów ze sklepu na Allegro należy przejść do sekcji Produkty -> Lista produktów. Na liście produktów zaznacz produkty (1), które chcesz wystawić na Allegro i skorzystaj z opcji Wykonaj dla zaznaczonych (2) -> Wystaw aukcje (3).
Pierwszym krokiem masowej publikacji ofert jest zdefiniowanie ustawień dotyczących łączenia wystawianych ofert z katalogiem Allegro.
Zdefiniuj, czy sklep ma szukać produktu w katalogu Allegro do powiązania z wystawianą aukcją także po nazwie (1).
Wybierz, w jakich kategoriach katalogu Allegro sklep ma szukać produktów do powiązania z aukcją (2).
Określ, co sklep ma zrobić, gdy nie uda się znaleźć nadającego się do powiązania z wystawianą aukcją produktu w katalogu Allegro (3).
Jeśli w powyższej opcji wybrana została opcja „wystaw ofertę/dodaj produkt do katalogu” określ, czy wystawiając zwykłą ofertę, sklep ma korzystać z powiązań kategorii (4).
Po wybraniu odpowiednich opcji przejdź dalej (5).
Opcję „Jeśli nie uda się znaleźć produktu” zalecamy zmienić na pozycję: „Nie wystawiaj„, gdyż Allegro w większości kategorii wymaga wiązania wystawianych aukcji z katalogiem produktów i w takich kategoriach Allegro nie przyjmie oferty bez powiązania z katalogiem.
Jeśli posiadasz produkty, których nie ma w katalogu Allegro, wystaw je pojedynczo dodając je do katalogu Allegro.
W kolejnym kroku zobaczysz formularz wymagający uzupełnienia, jest on podzielony na kilka osobnych sekcji. Są to:
Dane produktowe (1).
Informacje o płatności i dostawie (2).
Opcje szablonu i zdjęć (3).
Informacje o ofercie (4).
Opcje promowania (5).
Informacje o lokalizacji sprzedającego (6).
Sekcja parametrów wystawianych aukcji (7).
Każde pole z tych sekcji, które wymaga uzupełnienia, należy uzupełnić.
Po wypełnieniu formularza przejdź dalej do podsumowania (8).
Zobaczysz podsumowanie mówiące o liczbie wystawionych ofert oraz pozostałe informacje związane z publikowanymi ofertami (1).
Po zapoznaniu się z tymi informacjami kliknij przycisk „Zleć publikację w kolejce” (2).
W rezultacie aukcje zostaną zlecone do publikacji.
Wystawione aukcje możesz sprawdzić w sekcji Integracje -> Portale sprzedażowe -> Allegro -> Wszystkie aukcje.
Z tego też miejsca możesz zarządzać swoimi aukcjami, zamykać je lub edytować.