API konwersji to narzędzie, które rejestruje zdarzenia na Twoim sklepie i przekazuje je do Facebooka. Dzięki tej integracji zebrane dane mogą być potem wykorzystane w personalizacji reklam, optymalizacji i pomiarach w Meta.
Do uzyskania tokenu API Konwersji konieczne jest posiadanie aktywnego piksela Meta. Piksel Meta utworzysz, postępując zgodnie z tą instrukcją.
W pierwszym kroku przejdź pod ten adres i zaloguj się na swoje konto firmowe Facebook.
Wybierz aktywny piksel Meta (1), który zostanie wykorzystany do wygenerowania API Konwersji, kliknij go i przejdź do jego ustawień (2).
W tej sekcji zobaczysz identyfikator piksela (3).
Zapisz go, będzie potrzebny przy konfiguracji API Konwersji po stronie panelu Sky-Shop.
Pozostając w ustawieniach, zejdź do poniższej sekcji API konwersji. W tej sekcji znajdź przycisk „Wygeneruj token dostępu” (1) i kliknij go.
Skopiuj wygenerowany token (1) i przejdź do panelu admina swojego sklepu Sky-Shop.
W panelu admina sklepu przejdź do sekcji Integracje -> Facebook -> API Konwersji (Facebook Business Extension).
W pierwszej kolejności włącz integrację, podaj skopiowany w pierwszym kroku identyfikator piksela Facebooka oraz wygenerowany w drugim kroku token dostępu do API konwersji.
Poniżej zaznacz zdarzenia, które chcesz monitorować poprzez integrację.
Po zakończonej konfiguracji zapisz zmiany (3).
Rezultat
Po poprawnie wykonanej konfiguracji Twój piksel zacznie zbierać dane z użyciem API konwersji.