Google Analytics to rozbudowane internetowe narzędzie do analizy statystyk serwisów WWW, udostępniane przez firmę Google. Integracja pozwala na połączenie sklepu z usługą Analytics bez konieczności samodzielnej ingerencji w kod.
W celu rozpoczęcia tworzenia konta Google Analytics przejdź pod ten adres i zaloguj się do konta Google, które zostanie połączone z usługą Google Analytics.
Po zalogowaniu kliknij przycisk „Rozpocznij pomiary” (1).
Podczas zakładania konta Google Analytics uzupełnij nazwę dla tworzonego konta (1), a następnie kliknij przycisk „Dalej” (2).
Określ dowolną nazwę tworzonej usługi Google Analytics (1) oraz podaj odpowiednie dane strefy czasowej raportowania, a także wybierz odpowiednią walutę (2).
Po uzupełnieniu danych przejdź dalej (3).
Podaj dane dotyczące kategorii swojej branży, określ wielkość swojej firmy oraz zaznacz odpowiednie dla Twojej działalności opcje mówiące o wykorzystywaniu usług Google Analytics (1).
Po zakończeniu konfiguracji kliknij przycisk „Utwórz” (2).
Zaakceptuj zasady przetwarzania danych i przejdź dalej przyciskiem „Akceptuję” (1).
Wybierz platformę określoną jako „Sieć” (1).
Wprowadź adres URL witryny swojego sklepu (1), ustal dowolną nazwę dla tworzonego strumienia danych (2), a następnie kliknij przycisk „Utwórz strumień” (3).
Po utworzeniu strumienia danych zobaczysz jego szczegóły. Skopiuj wygenerowany identyfikator pomiaru (1).
Skopiowany identyfikator wklej do panelu administracyjnego swojego sklepu, do sekcji Integracje -> Narzędzia Google -> Konfiguracja konta Google Analytics -> Google Analytics 4 (ID).
Po wklejeniu identyfikatora zapisz zmiany.
Rezultat
Po poprawnej konfiguracji Google Analytics zacznie zbierać dane z Twojego sklepu.
Zbierane informacje
Integracja ze sklepem na Sky-Shop pozwala na wysyłanie poniższych zdarzeń do Google Analytics.
- add_payment_info → do mierzenia wybranej opcji płatności,
- add_shipping_info → do mierzenia wybranej opcji wysyłki,
- add_to_cart → do mierzenia, które produkty i w jakiej ilości były dodawane do koszyka,
- add_to_wishlist → dodanie do listy życzeń (dodanie do ulubionych/obserwowanych),
- begin_checkout → do mierzenia, ile razy przechodzono do rozpoczęcia transakcji,
- purchase → do mierzenia ilości, wartości transakcji oraz listy kupionych produktów,
- remove_from_cart → do mierzenia ilości i wartości produktów usuniętych z koszyka,
- view cart → wyświetlenia koszyka,
- view item → wyświetlenia karty towaru,
- view_item_list → wyświetlenia listy produktów,
- sign up → założenie konta,
- login → zalogowanie się użytkowania (śledzenie zalogowanych i niezalogowanych).