Jak połączyć sklep z Google Analytics?

Google Analytics to rozbudowane internetowe narzędzie do analizy statystyk serwisów WWW, udostępniane przez firmę Google. Integracja pozwala na połączenie sklepu z usługą Analytics bez konieczności samodzielnej ingerencji w kod.

1

W celu rozpoczęcia tworzenia konta Google Analytics przejdź pod ten adres i zaloguj się do konta Google, które zostanie połączone z usługą Google Analytics.
Po zalogowaniu kliknij przycisk „Rozpocznij pomiary” (1).

2

Podczas zakładania konta Google Analytics uzupełnij nazwę dla tworzonego konta (1), a następnie kliknij przycisk „Dalej” (2).

3

Określ dowolną nazwę tworzonej usługi Google Analytics (1) oraz podaj odpowiednie dane strefy czasowej raportowania, a także wybierz odpowiednią walutę (2).
Po uzupełnieniu danych przejdź dalej (3).

4

Podaj dane dotyczące kategorii swojej branży, określ wielkość swojej firmy oraz zaznacz odpowiednie dla Twojej działalności opcje mówiące o wykorzystywaniu usług Google Analytics (1).
Po zakończeniu konfiguracji kliknij przycisk „Utwórz” (2).

5

Zaakceptuj zasady przetwarzania danych i przejdź dalej przyciskiem „Akceptuję” (1).

6

Wybierz platformę określoną jako „Sieć” (1).

7

Wprowadź adres URL witryny swojego sklepu (1), ustal dowolną nazwę dla tworzonego strumienia danych (2), a następnie kliknij przycisk „Utwórz strumień” (3).

8

Po utworzeniu strumienia danych zobaczysz jego szczegóły. Skopiuj wygenerowany identyfikator pomiaru (1).

9

Skopiowany identyfikator wklej do panelu administracyjnego swojego sklepu, do sekcji Integracje -> Narzędzia Google -> Konfiguracja konta Google Analytics -> Google Analytics 4 (ID).
Po wklejeniu identyfikatora zapisz zmiany.

Rezultat

10

Po poprawnej konfiguracji Google Analytics zacznie zbierać dane z Twojego sklepu.

Zbierane informacje

Integracja ze sklepem na Sky-Shop pozwala na wysyłanie poniższych zdarzeń do Google Analytics.

  • add_payment_info → do mierzenia wybranej opcji płatności,
  • add_shipping_info → do mierzenia wybranej opcji wysyłki,
  • add_to_cart → do mierzenia, które produkty i w jakiej ilości były dodawane do koszyka,
  • add_to_wishlist → dodanie do listy życzeń (dodanie do ulubionych/obserwowanych),
  • begin_checkout → do mierzenia, ile razy przechodzono do rozpoczęcia transakcji,
  • purchase → do mierzenia ilości, wartości transakcji oraz listy kupionych produktów,
  • remove_from_cart → do mierzenia ilości i wartości produktów usuniętych z koszyka,
  • view cart → wyświetlenia koszyka,
  • view item → wyświetlenia karty towaru,
  • view_item_list → wyświetlenia listy produktów,
  • sign up → założenie konta,
  • login → zalogowanie się użytkowania (śledzenie zalogowanych i niezalogowanych).
Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Czy ten artykuł był pomocny: