Google Tag Manager, to rozbudowane internetowe narzędzie do zarządzania tagami na stronach internetowych, udostępniane przez firmę Google. Integracja umożliwia łatwe dodawanie i zarządzanie różnymi tagami (takimi jak kody śledzenia), bez konieczności samodzielnej ingerencji w kod strony.
Integracja z Google Tag Manager
W celu integracji z GTM przechodzimy na tę stronę i tworzymy nowe konto Create Account (1).
Następnie wybieramy nazwę konta (1) oraz Państwo (2). W Container name (3) wprowadzamy nazwę naszej domeny i wybieramy platformę Web (4). Na końcu tworzymy konto poprzez Create (5).
Na końcu z platformy Google Tag Manager musimy skopiować ID GTM.
W panelu administracyjnym przechodzimy do zakładki Integracje (1) -> Narzędzia Google (2) -> Google Tag Manager (3).
W nowootwartym oknie wklejamy wcześniej skopiowany ID GTM.
Zbierane informacje
Integracja GTM ze sklepem na Sky-Shop pozwala na wysyłanie poniższych zdarzeń do Google Tag Manager:
view_item_list – wyświetlenie listy produktów / kategorii
view_item – wyświetlenie produktu
add_to_wishlist – dodanie do ulubionych / obserwowanych
add_to_cart – dodanie produktu do koszyka
remove_from_cart – usunięcie produktu z koszyka
begin_checkout – rozpoczęcie realizacji transakcji
add_shipping_info – dodanie informacji o wysyłce
add_payment_info – dodanie informacji o płatności
purchase – zakup