W przypadku usług Google Analytics 4 remarketing dynamiczny wśród użytkowników witryny jest na razie niedostępny.
Aby skonfigurować tą usługę należy korzystać z Google Analytics w wersji Universal.
Remarketing dynamiczny w Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły stronę sklepu.
Aby skonfigurować remarketing dynamiczny w Google Ads należy najpierw ustawić przesyłanie parametrów niestandardowych, które informują, jakie produkty były odwiedzane przez użytkowników.
W Sky-Shop.pl ta funkcja jest realizowana za pomocą śledzenia Google Analytics. Opcja jest możliwa do włączenia z poziomu menu w sekcji Integracje -> Narzędzia Google -> Konfiguracja konta Google analytics -> Google Ads (Remarketing).
Do poprawnego działania funkcji konieczne jest posiadania skonfigurowanego śledzenia Google Analytics oraz połączenia konta Google Analytics z kontem Google Ads.

Wymiary niestandardowe trzeba dodawać w dokładnie określonej kolejności. Jest to niezbędne do ich poprawnego działania. Nie może być też wcześniej dodanych innych wymiarów niestandardowych ponieważ wymiary remarketingu dynamicznego musza zajmować indeks: 1-3 w odpowiedniej kolejności.
1. Po włączeniu funkcji w panelu administracyjnym sklepu, skonfiguruj wymiary niestandardowe, których śledzenie już znajduje się w kodzie strony.
Wejdź w Google Analytics -> Administracja -> Niestandardowe definicje -> Wymiary niestandardowe.
Następnie dodaj wymiar niestandardowy o nazwie: ecomm_prodid,
Zakres: działanie, Aktywny.
Dodaj wymiar niestandardowy o nazwie: ecomm_pagetype,
Zakres: działanie, Aktywny.
Dodaj wymiar niestandardowy o nazwie: ecomm_totalvalue,
Zakres: działanie, Aktywny.
2. Następnie powiąż wymiary niestandardowe z Atrybutami dynamicznymi.
Wjedź w Google Analytics -> Administracja -> Definicje list odbiorców -> Atrybuty dynamiczne.
Kliknij w “+ Nowy artybut”, a następnie skonfiguruj.
Rodzaj działalności: Sklep
Widok danych: trzeba wybrać używany widok danych (domyślną nazwa to: Wszystkie dane witryny, natomiast można użyć własnej)
Konto docelowe: wybrać konto Google Ads na które mają być przekazywane inforamcje
Kliknąć: “Dalsze kroki”
Identyfikator produktu: ecomm_prodid
Typ strony: ecomm_pagetype
Łączna wartość: ecomm_totalvalue
Po uzupełnieniu informacji kliknij – Zapisz.