Sklep umożliwia prowadzenie sprzedaży w wielu językach. Dzięki temu możesz łatwiej dotrzeć do zagranicznych Klientów.
Lista obecnie obsługiwanych przez sklep wersji językowych znajduje się w menu Konfiguracja -> Ustawienia sklepu -> Języki -> Lista języków. W celu dodania nowego tłumaczenia należy kliknąć przycisk „Dodaj język” (1).
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2023/06/2-29-1024x514.png)
W oknie konfiguracyjnym należy wybrać z listy jeden z dostępnych języków (1) oraz przypisać mu nazwę wyświetlaną w sklepie (2). Opcjonalnie można również przypisać do języka domenę (lub subdomenę), za pomocą której będzie można odwoływać się bezpośrednio do sklepu w wybranym tłumaczeniu (3).
Po wykonaniu zmian kliknij przycisk „Zapisz” (4).
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2023/06/3-24-1024x483.png)
Podawanie domeny jest opcjonalne. Jeśli dla poszczególnych języków nie zostaną przypisane domeny, system będzie automatycznie rozpoznawał lokalizację oraz ustawienia przeglądarki Klienta i na tej podstawie wybierał pasujący język (w przypadku braku dopasowania sklep zostanie wyświetlony w języku domyślnym z możliwością ręcznej zmiany języka przez Klienta). Aby opcja przekierowania domeny na wybrany język działała prawidłowo, konieczne jest przypisanie osobnej domeny dla każdego języka w sklepie (również dla języka domyślnego).
Po zakończeniu automatycznego tłumaczenia fraz można je edytować za pomocą menu Konfiguracja -> Języki -> Tłumaczenia. W tym celu należy odnaleźć zmienianą frazę (1) za pomocą wyszukiwarki (2), odnaleźć wybrany fragment tekstu (3) i po kliknięciu go wprowadzić własne tłumaczenie w pojawiającym się oknie edycji.
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2023/06/4-15-1024x483.png)
Automatycznie tłumaczone są jedynie teksty stałe sklepu, dlatego wszystkie pozostałe treści, takie jak informacje o produkcie, nazwy form dostawy czy strony informacyjne należy przetłumaczyć samodzielnie. Pola wymagające tłumaczenia oznaczone są w systemie ikoną flagi wybranego języka:
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2023/06/5-8-1024x579.png)
Ilość możliwych do wprowadzenia języków jest zależna od wybranego abonamentu. W przypadku braku możliwości dodania języka ze względu na ograniczenia posiadanej opcji system poinformuje o tym stosownym komunikatem.
Instrukcja wideo