Sklep pozwala na eksportowanie i importowanie treści tłumaczeń lub przykładowo opisów produktowych. Dzięki temu można takie treści masowo przetłumaczyć w zewnętrznych narzędziach.
Eksport i import tłumaczeń.
W celu eksportu statycznych tekstów sklepu przejdź do sekcji Konfiguracja -> Ustawienia sklepu -> Języki -> Lista języków.
W tej sekcji zobaczysz listę języków dostępnych w sklepie.
Kliknij teraz przycisk eksportu tłumaczeń (1) przy wybranym języku.
Twoja przeglądarka pobierze teraz plik XML z tłumaczeniami wybranego języka.
Taki plik możesz dowolnie edytować, zmieniając w nim tłumaczenia na własne.
Do edycji pliku tłumaczeń wymagane jest oprogramowanie umożliwiające odczyt i edycję plików w formacie XML.
Po dokonaniu zmian w pliku kliknij przycisk „Importuj z pliku” (1).
Kliknij wybór pliku do importu (1), wybierz edytowany plik, a następnie zapisz zmiany (2).
Eksport i import treści w produktach.
W celu eksportu, edycji i ponownego importu treści w produktach przejdź do sekcji Produkty -> Lista produktów i zaznacz produkty (1), których treści chcesz edytować poza sklepem, następnie skorzystaj z opcji „Importuj/eksportuj” (2) -> „Eksportuj” (3) -> „Zaznaczone produkty” (4).
Zaznacz teraz do eksportu ID produktu, oraz takie treści, jakie chcesz edytować (1). Mogą to być na przykład nazwy i opisy produktów.
Zaznaczenie w tym kroku pozycji „ID” jest konieczne do prawidłowego nadpisania danych w produktach ponownym importem. Upewnij się, że ta pozycja jest zaznaczona przy eksporcie pliku.
Zaznacz opcję „Eksportuj wszystkie języki” (1), a następnie wybierz format pliku, który chcesz uzyskać (2).
Tak uzyskany plik edytuj potem w sposób zewnętrzny, korzystając z oprogramowania odpowiadającemu wybranemu w poprzednim kroku formatowi.
Po edycji wróć do panelu administracyjnego i skorzystaj z opcji importu produktów z pliku (1) i wybierz edytowany plik do importu (2).
Rezultat
W rezultacie zaimportowane do sklepu edytowane zewnętrznie treści zaczną w nim obowiązywać.