Kod rabatowy pozwala obniżyć cenę produktów lub ustawić darmową dostawę w zamówieniu.
Kod obniżający cenę może przyjmować wartości procentowe lub kwotowe.
Kody rabatowe możesz połączyć np. z zapisywaniem do newslettera lub rejestracją klientów, przez co możesz ich zachęcić do wykonywania tych aktywności.
Przykład zastosowania kodu rabatowego
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2022/06/DG_J2etgu1L-1024x403.png)
Instrukcja dodawania kodu rabatowego
W panelu administracyjnym przejdź do Marketing -> Kody rabatowe -> Dodaj kod.
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2022/06/DG_JSnDJObL-1024x363.png)
Wpisz nazwę dla kodu rabatowego.
Nazwa jest widoczna tylko dla administratorów, więc nazwij kod tak, aby był łatwy dla Ciebie łatwy do rozpoznania, np. „10 zł”.
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2023/10/1.png)
Wybierz, czy tworzony kod rabatowy ma być publiczny. Jeśli kod jest publiczny – przy produktach, w których można zastosować kod rabatowy, pojawi się informacja o najniższej cenie z ostatnich 30 dni przed obowiązywaniem kodu rabatowego. Publiczny kod rabatowy to kod dostępny dla wszystkich klientów (wyświetlany np. na banerze w sklepie lub wysyłany wszystkim klientom).
Więcej o tej informacji znajdziesz w tym poradniku.
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2023/10/2.png)
Wybierz ilość użyć kodu.
Bez Limitu – może zostać użyty wiele razy, również przez jednego użytkownika.
Jednorazowy – po użyciu przez dowolnego użytkownika, kod staje się nieaktywny – nie ma możliwości ponownego użycia.
Nieaktywne – wyłączony z użycia kod.
Zdefiniowane w polu poniżej – po wyborze tej opcji wpisz w polu poniżej dokładną ilość użyć tego kodu.
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2023/10/3.png)
Wybierz typ (1) kodu rabatowego:
Procent – obniżenie ceny produktów w zamówieniu o wpisany procent.
Kwota – obniżenie ceny produktów w zamówieniu o wpisaną kwotę.
Darmowa dostawa – ustawienie wszystkich dostaw dla zamówienia jako darmowych.
Wpisz wartość obniżki ceny o (2):
Dla typu procent wpisz wartość obniżki, na przykład: wpisana liczba 10 oznacza obniżkę ceny o 10%.
Dla typu kwota wpisz dokładną kwotę, o jaką ma zostać obniżona wartość zamówienia, na przykład 19.99 oznacza obniżkę ceny zamówienia o 19.99 zł.
Wpisz powyżej jakiej ceny zamówienia (3) ma być dostępny dany kod.
Jest to opcja dodatkowa – możesz pozostawić to pole puste, wtedy użycie kodu nie będzie zależne od ceny zamówienia.
Jeśli wpiszesz w to pole np. 100 to oznacza, że klienci będą mogli użyć tego kodu tylko i wyłącznie, jeśli cena ich zamówienia przekroczy 100zł.
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2023/10/4.png)
Wybierz czy kod ma być automatycznie wysyłany.
Automatyczna wysyłka może zostać wybrana dla klientów posiadających zamówienia lub zarejestrowanych lub jednorazowo po zapisaniu do newslettera.
Wybierz czy kod ma łączyć się z innymi promocjami, np. promocjami okresowymi.
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2023/10/5.png)
Pola początek promocji oraz koniec promocji to pola nieobowiązkowe, w których możesz określić od i do kiedy ma być aktywny dany kod rabatowy.
Pole kod rabatowy jest automatycznie generowane przy dodawaniu nowego kodu, natomiast możesz wpisać w polu swoją własną wartość.
Generator jest opcją dodatkową, która została w pełni przedstawiona pod ikoną pytajnika, przy nazwie tej funkcji.
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2023/10/6.png)
Możesz dodać dodatkowe warunki, które będą wymagane do spełnienia, aby móc aktywować kod.
Wybierając kategorię lub producenta, tylko produkty, które znajdują się w tej kategorii lub są przypisane do danego producenta będą rabatowane przez ten kod.
Kliknij Zapisz, żeby dodać kod.
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2022/06/DG_syUy1bEl.png)
Dodane kody wyświetlane są w Marketing -> Kody rabatowe -> Lista kodów
![](https://sky-shop.pl/pomoc-faq/wp-content/uploads/2022/06/DG_oejjSje0-1024x197.png)
Jeśli w ustawieniach kodu rabatowego wprowadzono minimalną wartość zamówienia oraz zaznaczono konkretne kategorie (lub producentów), na które rabat powinien się naliczać, to produkty w koszyku muszą spełniać minimalną wartość zamówienia dla każdej zaznaczonej w konfiguracji kodu kategorii. Rabat naliczy się wyłącznie na produkty, które są z tej samej kategorii i łącznie osiągnęły minimalną wartość zamówienia.
Informacje dotyczące edycji użytego kodu rabatowego, znajdują się tutaj.