Czy sklep posiada “przyjazne linki”?

Oprogramowanie sklepu samoczynnie dba o to, żeby odnośniki do produktów oraz kategorii były prawidłowo interpretowane przez wyszukiwarki i spełniały kryteria tzw. „przyjaznych linków”.

Sposób generowania hiperłączy:

Odnośniki do produktów generowane są na podstawie szablonu:

[domena sklepu]/[nazwa produktu]-[ID produktu]

Np. sklep.sky-shop.pl/nazwa-produktu-p1

W momencie, kiedy nazwa produktu zostanie zmieniona, sklep automatycznie przekształci odnośnik.

Np. sklep.sky-shop.pl/nowa-nazwa-produktu-p1

Elementem stałym adresu poszczególnych produktów jest ID – ono pozostaje niezmienione i to po nim sklep tak naprawdę rozpoznaje dokąd ma prowadzić odnośnik.  Nazwa produktu została dodana do adresu w celu lepszej optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek – adres sklep.sky-shop.pl/-p1 zostanie również prawidłowo wyświetlony przez przeglądarkę i wskaże produkt o ID 1.

W przypadku kategorii zasada tworzenia odnośników jest podobna. Podstawą jest szablon:

[domena sklepu]/[nazwa kategorii]-[ID kategorii]

Tak samo jak przy produktach, nazwa kategorii jest aktualizowana na bieżąco i zmiana nazwy kategorii nie wpływa negatywnie na działanie linku, gdyż jest on rozpoznawany po numerze ID.

Czy jest możliwa zmiana formy odnośników?

Zmiana sposobu generowania adresów odnośników jest możliwa indywiadualnie dla kategorii i produktów. 

Przekierowania:

Sklep umożliwia dodanie przekierowań, które można wykorzystać m.in. w momencie udostępniania poszczególnych produktów/kategorii w portalach społecznościowych, pozwalając maksymalnie uprościć podawany Klientowi adres.

Informacje o ustawieniu przekierowań w sklepie Sky-shop znajdują się w poniższej instrukcji.

Czy ten artykuł był pomocny: