Dyrektywa Omnibus weszła w życie 1 stycznia 2023 roku i narzuca na sklepy (również internetowe) konieczność prezentowania dla produktów w promocji, najniższej ceny towaru z ostatnich 30 dni przed uruchomieniem promocji. Ma to na celu wyeliminowanie wprowadzania konsumentów w błąd przez sztuczne zawyżanie cen przed uruchomieniem promocji.
Przykład wyświetlania informacji o najniższej cenie na karcie produktu:
Instrukcja włączenia wyświetlania informacji o najniższej cenie produktu:
Przejdź w panelu administracyjnym do zakładki Konfiguracja -> Ustawienia sklepu -> Ustawienia ogólne.
Wybierz zakładkę Ceny (1).
W polu Pokazuj najniższą cenę z ostatnich 30 dni wybierz Tak (2).
Kliknij Zapisz ustawienia (3).
Najniższa cena z okresu 30 dni wyświetlana jest dla produktów, które mają aktywną promocję. Dotyczy to ustawionego statusu promocji, wprowadzonej przekreślonej ceny lub ustawionej promocji okresowej.
Jak edytować najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni
Przejdź do Produkty -> Lista produktów -> Edycja danego produktu.
W polu Najniższa cena/30 dni zobaczysz aktualnie wyświetlaną najniższą cenę.
Po kliknięciu edycji tego pola (1), zostanie wyświetlona historia cen produktu, wraz z datą obowiązywania (2).
Przycisk Dodaj nową pozycję (1) pozwala dopisać do listy nową cenę oraz datę, do kiedy obowiązywała.
Po kliknięciu należy podać cenę (2), która występowała w produkcie oraz datę, do kiedy ona obowiązywała (3)
Po uzupełnieniu pól, kliknij Zapisz (4).
Jeśli dana pozycja na liście jest błędna możesz usunąć ją z listy klikając Usuń.
Pamiętaj, że zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej masz obowiązek dla produktów promocyjnych prezentować najniższą cenę produktu w okresie 30 dni od momentu ustawienia promocji.
Usuwaj pozycje tylko wtedy, jeśli dotyczyły omyłkowej/błędnej zmiany ceny.
Kody rabatowe
Tworząc kod rabatowy, możesz ustalić, czy będzie on kodem publicznym (1).
Uruchomienie opcji publicznego kodu rabatowego spowoduje, że przy produktach, w których można zastosować kod rabatowy, pojawi się informacja o najniższej cenie z ostatnich 30 dni przed obowiązywaniem kodu rabatowego. Publiczny kod rabatowy to kod dostępny dla wszystkich klientów (wyświetlany np. na banerze w sklepie lub wysyłany wszystkim klientom).
Po aktywacji publicznego kodu na kartach produktowych zostanie wyświetlona informacja o cenie wybranego produktu z kodem rabatowym (1).