Każdy zakup Klienta, po zatwierdzeniu w koszyku, pojawia się na liście zamówień w panelu administracyjnym, gdzie można nim zarządzać zmieniając status w zależności od etapu jego realizacji.
Domyślnie w sklepie dostępne są następujące statusy zamówień:
- Nowe
- Oczekuje na realizację
- Spakowane
- Wysłane
- Gotowe do odbioru
- Anulowane
- Anulowane przez obsługę
- Nieodebrane
- Zwrócone
Może się jednak zdarzyć, że konieczna jest modyfikacja nazw statusów lub, w przypadku korzystania z innej wersji językowej sklepu, zmiana automatycznego tłumaczenia. W tym celu należy wejść w sekcję Zamówienia -> Konfiguracja zamówień -> Kolory/Statusy.
W nowym oknie zostanie wyświetlone menu edycji. Przy każdym statusie znajdują się przełączniki języka (1) (2), zmiana tekstu wyświetlanego jako status odbywa się poprzez zastąpienie nazwy polu tekstowym (3). Kolejną możliwością jest edycja koloru, jaki ma zostać przypisany do danego stanu zamówienia (4).
Przycisk „przywróć” (5) cofa wszystkie ustawienia kolorystyki do stanu domyślnego.
WAŻNE: „Przywróć” ma tylko wpływ na ustawienia kolorów, nie przywraca nazw statusów do stanu domyślnego. Przed dokonaniem zmian zachęcamy do zapoznania się z dedykowaną pomocą modułu (6).
Po dokonaniu zmian należy je zatwierdzić za pomocą przycisku „Zapisz” (7).
WAŻNE: Są dwa typy statusów – anulowane (ich wybranie przywraca zamówiony asortyment do magazynu) oraz obsługiwane (oznaczające produkty znajdujące się w zamówieniu jako niedostępne w magazynie). Nie zalecamy edycji nazw statusów anulowanych na obsługujące i na odwrót, może to powodować problemy z prawidłowym rozliczaniem asortymentu w sklepie.