W celu uruchomienia płatności PayU należy, w pierwszej kolejności zarejestrować konto i dodać sklep na stronie PayU.pl, a następnie kliknąć w dodaj punkt płatności:
Dla prawidłowego działania integracji w Sky-shop konieczne jest wybranie opcji “Classic API“, kodowania UTF-8 oraz podanie wymaganych adresów w formacie:
- Adres powrotu – błąd: [adres sklepu]/index/payerr/%error%/tid/%transId%/key/%sessionId%/
- Adres powrotu – poprawnie: [adres sklepu]/index/payok/1/key/%sessionId%/
- Adres raportów: [adres sklepu]/orders/paystatus
W przypadku sklepów działających w domenie technicznej sky-shop (niezalecane) adres sklepu ma postać https://nazwa sklepu.sky-shop.pl, po podpięciu domeny wpisy w PayU trzeba zmienić na adres swojej domeny. W przypadku sklepów zabezpieczonych certyfikatem SSL zalecamy wprowadzanie adresów z przedrostkiem https://.
Po zakończeniu procesu rejestracji należy w panelu transakcyjnym PayU znaleźć pozycje:
- ID – Id punktu płatności (pos_id)
- Klucz A – Klucz autoryzacji płatności (pos_auth_key)
- Klucz B – Klucz (MD5) – UWAGA tu często dochodzi do pomyłek. To ma być KLUCZ (MD5), a nie DRUGI KLUCZ (MD5)
Kolejnym krokiem jest konfiguracja płatności po stronie sklepu. W zakładce Zamówienia -> Płatności i systemy ratalne -> PayU należy uzupełnić zaznaczone dane:
Wskazane pola należy wypełnić informacjami z PayU zgodnie ze schematem
- (1) ID – Id punktu płatności (pos_id)
- (2) Klucz A – Klucz autoryzacji płatności (pos_auth_key)
- (3) Klucz B – Klucz (MD5) – UWAGA tu często dochodzi do pomyłek.
Gdy konfiguracja przebiegnie prawidłowo, w Twoim sklepie , po odświeżeniu strony sklepu, pojawi się opcja płatności PayU podczas realizacji zamówienia.
WAŻNE: Jeśli płatność nie jest wyświetlana mimo oznaczenia pola “Aktywność” na TAK oznacza to, że konfiguracja jest nieprawidłowa i należy ponownie zweryfikować, czy wszystkie dane na każdym etapie wprowadzania ustawień zostały podane w sposób prawidłowy.