Jak aktywować karty płatnicze poprzez bramkę Sky-Pay w sklepie?

Bramka płatnicza Sky-Pay umożliwia skonfigurowanie płatności kartami. Dzięki tej funkcjonalności Twoi Klienci będą mogli dokonywać szybkich i bezpiecznych płatności poprzez kartę płatniczą w Twoim sklepie.

Wymagane czynności do uruchomienia płatności za pomocą kart płatniczych

Przed aktywacją możliwości płacenia kartami płatniczymi upewnij się, że do Twojego sklepu została podpięta własna domena oraz zainstalowano certyfikat SSL. Jest to wymóg konieczny do uruchomienia płatności kartą.

Następnie wypełnij deklarację dostępną w formularzu rejestracyjnym podczas rejestracji Sky-Pay. Musisz także spełnić dodatkowe wymagania narzucane przez organizacje płatniczne.


Zgodnie z wymogami operatora bramki płatniczej spełnij następujące wymagania

  1. Podaj w sklepie informacje na temat danych kontaktowych (adres e-mail/telefon) sprzedawcy. Możesz utworzyć zakładkę kontakt w stopce, lub w menu głównym.
  2. Dodaj baner z ikonami organizacji kart płatniczych (umieszczenie banera uwarunkowane jest wymogami organizacji płatniczych: Visa, Mastercard). Baner możesz pobrać tutaj.
  3. Dodaj informacje o polityce prywatności (Zakładka na stronie musi być uzupełniona. Polityka prywatności może być również zamieszczona w regulaminie jako odrębny punkt.).
  4. Dodaj informacje o wszystkich, dostępnych metodach i kosztach dostawy. Możesz utworzyć zakładkę Dostawa w stopce, lub w menu głównym.
  5. Skonstruuj sklep w sposób, który umożliwi Klientom poruszanie się po wszystkich wprowadzonych na stronie serwisu zakładkach. Zakładki powinny być uzupełnione informacjami, wprowadzonymi przez sprzedawcę.
  6. Uzupełnij opisy we wszystkich produktach. Dodaj co najmniej jedno zdjęcie do każdego produktu.

Zgodnie z wymogami operatora bramki płatniczej umieść następujące treści w regulaminie

  1. Dodaj warunki reklamacji, gwarancji lub zwrotu towaru/usługi (informacje na temat przysługujących praw w zakresie reklamacji oraz kontakt reklamacyjny).
  2. Wprowadź pełną nazwę i adres siedziby sprzedawcy oraz numery rejestrowe (NIP, REGON).
  3. Dodaj następujący zapis „Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.”.
  4. Dodaj zapis o dostępnych metodach płatności.
    „Dostępne formy płatności:

    * Visa
    * Visa Electron
    * Mastercard
    * MasterCard Electronic
    * Maestro”;

  5. Umieść informację na temat zwrotu środków (przykładowe zapisy: „W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego” albo „Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami”);
  6. Podaj informacje dotyczącą czasu realizacji zamówienia (przykładowy zapis: „czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.” albo „W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.”);
  7. W regulaminie serwisu powinny znaleźć się informacje o przetwarzaniu danych osobowych (w jakim celu, jakie dane) oraz informacje o podstawie prawnej przetwarzanych danych (odniesienie się do regulacji związanych z aktualnie obowiązującym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych – RODO);
  8. Dodaj informację o możliwości odstąpienia od umowy przez klienta w ciągu 14 dni od momentu zawarcia umowy na odległość (przykładowy zapis: „Konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni”;

Po spełnieniu powyższych wymagań oraz umieszczeniu w regulaminie odpowiednich zapisów operator płatności zweryfikuje poprawność tych danych. Po akceptacji płatności kartami zostaną aktywowane (czas weryfikacji wynosi ok. 14 dni). W przypadku pytań do wniosku skontaktuj się bezpośrednio z operatorem bramki płatniczej, pod adresem platnosci@autopay.pl


Nie masz przygotowanego regulaminu zgodnie z prawem? Skorzystaj ze specjalnej oferty na dokumenty prawne dla sklepu internetowego.  

Czy ten artykuł był pomocny: