Wysyłka maili poprzez SMTP sprawia, że wiadomości mailowe generowane przez sklep mogą być wysyłane poprzez zewnętrzne skrzynki pocztowe. Dzięki tej funkcjonalności możesz z użyciem własnej, zewnętrznej skrzynki wysyłać do Klientów e-maile z poziomu sklepu.
Konfiguracja wysyłki wiadomości mailowych przez SMTP może wymagać dodatkowej konfiguracji Twojego konta pocztowego. Jeśli chcesz się upewnić, że Twoje konto pocztowe jest prawidłowo przygotowane, skorzystaj z poniższych poradników dla wybranych dostawców usług pocztowych.
Konfiguracja konta pocztowego Gmail
Konfiguracja konta pocztowego Interia
Konfiguracja konta pocztowego Onet
Konfiguracja konta pocztowego WP
W celu konfiguracji połączenia SMTP przejdź do sekcji Konfiguracja -> Ustawienia sklepu -> Ustawienia ogólne -> Serwer poczty wychodzącej.
- Wpisz, z jakiego adresu mailowego chcesz prowadzić wysyłkę e-maili.
- Ustal nazwę nadawcy swoich wiadomości wysyłanych ze sklepu.
- Wybierz drugą opcję wysyłki wiadomości – poprzez SMTP.
- Wprowadź adres serwera poczty wychodzącej. Taki adres uzyskasz od dostawcy usług pocztowych.
- Zdecyduj, czy podczas wysyłki wiadomości serwer ma korzystać z połączenia szyfrowanego.
- Wpisz odpowiedni port. Te dane uzyskasz od dostawcy usług pocztowych.
- Zaznacz, czy Twój serwer wiadomości e-mail wymaga podania loginu i hasła w celu połączenia.
- Podaj login potrzebny do zalogowania na Twoje zewnętrzne konto pocztowe.
- Podaj hasło potrzebne do zalogowania na Twoje zewnętrzne konto pocztowe.
Po wprowadzeniu powyższych danych kliknij przycisk „Zapisz i sprawdź połączenie (e-mail testowy)„(10).
W polu testowego maila wprowadź adres skrzynki, na którą chcesz przesłać testową wiadomość (1).
Po uzupełnieniu adresu wyślij wiadomość testową (2).
Rezultat
Jeśli konfiguracja połączenia SMTP jest prawidłowa, otrzymasz na podany adres testową wiadomość, która będzie wyglądała następująco.