Jak skonfigurować integrację ze sklepem na Facebooku?

Integracja pozwala udostępnić asortyment sklepu internetowego do sklepu na Facebooku.
Dzięki tej integracji możesz dotrzeć do nowych klientów poprzez platformę Facebook.

Instrukcja konfiguracji:

1

Przejdź w panelu administracyjnym do Integracje -> Facebook -> Sklep na Facebooku.
Jeżeli nie chcesz przekazywać wszystkich dostępnych produktów ze sklepu, tylko wybrać jakie produkty zostaną udostępnione dla Facebook, kliknij w “Dodaj produkty” (1).
Możesz również użyć “Powiązania kategorii(2), żeby powiązać kategorie Twojego sklepu z kategoriami Facebook.
W oknie konfiguracji zmień “Aktywna” na “Tak(3) oraz w zależności od własnych preferencji, ustaw pozostałe pola (4).
Kliknij “Zapisz(5), żeby potwierdzić zmiany.

2

Otwórz podany link, żeby rozpocząć konfigurację w menedżerze sprzedaży na Facebook.
Jeżeli nie jesteś zalogowany na Facebook, zrób to teraz.
Kliknij “Rozpocznij“.

3

Wybierz “Utwórz sklep“, a następnie potwierdź poprzez “Rozpocznij“.

4

Zapoznaj się z przedstawionymi informacjami oraz przejdź “Dalej“.

5

Wybierz “Finalizacja zakupu w innej witrynie” oraz kliknij “Dalej“.

6

Wybierz wcześniej utworzoną stronę na Facebooku (1), z której chcesz sprzedawać.
Jeżeli nie posiadasz jeszcze strony, kliknij “Utwórz nową stronę (2).
Następnie wybierz kategorię strony oraz wprowadź wymagane dane dotyczące strony.
Po uzupełnieniu kliknij “Utwórz stronę” i poczekaj na zakończenie procesu tworzenia.
Nowa strona zostanie wyświetlona na liście. Wybierz stronę i kliknij “Dalej(3).

7

W kolejnym kroku wybierz wcześniej utworzone konto firmowe (1) lub jeżeli, jeszcze go nie posiadasz utwórz teraz (2).
Kontynuuj proces, poprzez przycisk “Dalej(3).

8

Kliknij “Utwórz nowy katalog(1).
Możesz wprowadzić własną nazwę katalogu (2), żeby łatwiej go rozpoznać.
Przejdź “Dalej(3).

9

Wybierz z listy kraje do których będziesz wysyłać produkty (1).
Kliknij “Dalej(2).

10

Sprawdź podsumowanie uzupełnionej konfiguracji sklepu (1).
W tym momencie możesz zmienić jeszcze daną konfigurację, przyciskiem “Zmień(2).
Zapoznaj się z “Umową handlową“, a następnie ją zaakceptuj (3).
Kliknij “Zakończ konfigurację(4).

11

Po zakończeniu procesu konfiguracji, wyświetli się panel menedżera sprzedaży.
Kliknij “Dodaj elementy“.

12

Wybierz “Zestawienie danych(1) i przejdź “Dalej(2).

13

W opcji “Czy chcesz przesłać arkusz kalkulacyjny lub plik?” wybierz “Tak(1).
Kliknij “Dalej(2).

14

Wybierz sposób przesyłania pliku jako “Użyj adresu URL(1).
Wróć do panelu administracyjnego sklepu na Sky-Shop, do Integracje -> Facebook -> Sklep na Facebooku i skopiuj “Adres dla porównywarki“, a następnie wklej do podanego pola (2).
Przejdź “Dalej(3).

15

Ustal harmonogram aktualizacji zestawienia produktów.
Wybór “Co godzinę(1), oznacza że Facebook co godzinę będzie pobierał ze sklepu plik produktowy i aktualizował swoje produkty.
Po ustawieniu harmonogramu, przejdź “Dalej(2).

16

W ostatnim kroku zestawienia danych zobaczysz podgląd wybranych ustawień.
W tym miejscu możesz też wybrać domyślną walutę, jako PLN (1).
Po sprawdzeniu ustawień, kliknij “Zapisz zestawienie i prześlij(2).

17

Po poprawnym przesłaniu zestawienia, zobaczysz zakładkę “Źródła danych“.
W tym miejscu możesz przejść do ustawień zestawienia (1), sprawdzić ilość pobranych produktów (2) oraz harmonogram (3).
Kliknięcie “Zobacz raport(4), wyświetli raport dotyczący przesłanych produktów i ewentualnych błędów lub ostrzeżeń.

18

Po przejściu do sekcji “Przegląd (1), wyświetli się główny panel zarządzania twoim sklepem na Facebooku.
W tym miejscu możesz dostosować swój sklep (2), np. pod kątem wyglądu lub sprawdzić jego statystyki (3).
Jeżeli konfiguracja sklepu na Facebooku została zakończona, kliknij “Opublikuj sklep(4).

Dodatkowa strona pomocy dotyczącą konfiguracji Facebook.

Czy ten artykuł był pomocny: